Acesta este smoothie-ul meu preferat. Este extrem de hranitor si racoritor. Are un continut ridicat de antioxidanti, asa ca te ajuta in caz de raceala  sau pur si simplu daca ai chef de ceva dulce si sanatos care sa te invigoreze. Insa are o mica hiba. Ti se face foame cam intr-o jumatate de ora dupa ce ai terminat de mancat o portie extra large. Dar acest lucru poate fi rezolvat prin adaugarea de cereale integrale. Acestea se vor digera lent, iar senzatia de satietate va dura mai mult.

E numai bun la micul dejun.  Sau inainte de a face sport. Are de toate: vitamine, minerale, fibre, proteine, ceva grasimi, iar de carbohidrati nu mai vorbesc.

Mai intai, insa, sa vedem ce este de fapt smoothie-ul?

Smoothie-ul este o bautura din fructe (proaspete sau congelate) amestecate in blender pana se obtine o pasta foarte cremoasa. I se poate adauga in compozitie lapte dulce, iaurt, inghetata, unt de arahide sau ce mai vrea fiecare.

Acum, sa pornim la treaba.

Ingrediente pentru 2 portii:

  • 2 banane
  • 1 ceasca de fructe de padure congelate
  • ½ ceasca de ananas proaspat bine copt
  • ½ ceasca de lapte dulce (optional)
  • 2-4 linguri de cereale integrale fara zahar (optional)

Mod de preparare:

Ai nevoie de un blender in care pui prima data fructele de padure congelate. Cel mai bun smoothie iese cu afine, dar poti sa-l faci cu ce gasesti prin piata, mure, zmeura.  Eu prefer fructele congelate pentru ca imi place foarte mult inghetata, dar merge foarte bine si cu afinele proaspete. Apoi adaugi ananasul proaspat, taiat cubulete. Dupa, adaugi banana (taiata si ea in bucati mici) si la final laptele dulce cu cerealele. Lasi amestecul sa se omogenizeze bine in blender si il mananci imediat pentru a profita din plin de nutrienti. Altfel, in scurt timp se oxideaza.

Poti renunta la laptele dulce, este foarte bun si fara. Mai ales ca unele persoane suporta mai greu combinatia de lapte cu fructe.

Nu folosi ananas din conserva. Este mult prea dulce si „chimic” pentru acest mix.

Sa-mi spui daca ti-a placut!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *