Dieta mediteraneana bogata in grasimi polinesaturate, fructe, legume si cereale integrale sustine sanatatea creierului si a inimii.

Despre beneficiile dietei mediteraneene se tot vorbeste in ultimii ani. Si apar tot mai multe dovezi stiintifice care sa sustina stilul asta de alimentatie sanatoasa, bazat pe fructe, legume, cereale integrale si grasimi sanatoase (mononesaturate si polinesaturate).

Daca adopti acest tip de alimentatie si mai practici si ceva sport de cateva ori pe saptamana, teoretic poti fenta cateva din cele mai frecvente boli: cele cardiovasculare si metabolice – in special obezitatea. Mai nou se pare ca dieta asta ne poate ajuta si creierul (Archives of Neurology). Adica scade incidenta deteriorarii capilarelor de la nivelul creierului odata cu inaintarea in varsta.

Ceea ce pare a fi cu adevarat important in sustinerea sanatatii creierului, conform studiului, este raportul dintre grasimile mononesaturate si cele saturate din alimentatie. Primele fac parte din categoria grasimilor „sanatoase” care cresc nivelul colesterolul „bun”-HDL. Se gasesc in special in uleiul de masline, semintele de floarea soarelui, dovleac, nuci, arahide, migdale si avocado. Cele saturate se gasesc in special in carnea grasa, sunca, untura, smantana, unt si cresc nivelul colesterolului “rau”-LDL.

Evident, cu cat mancam mai multe grasimi sanatoase (mononesaturate) si suntem mai activi fizic, cu atat mai mult cresc sansele de a fi mai „intregi la minte” pana la adanci batraneti.

Citeste mai multe despre dieta mediteraneana si beneficiile sale aici.

Resurse:

http://archneur.ama-assn.org/cgi/content/abstract/69/2/251?view=short&fp=251&vol=69&lookupType=volpage

http://www.latimes.com/health/boostershots/la-heb-mediterranean-diet-brain-health-20120213,0,5561161.story

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *