Atunci cand vrei sa slabesti sau sa-ti mentii greutatea, ar trebui sa iei in calcul mai degraba schimbarile mici in felul in care te alimentezi. Schimbarile mici au sanse mai mari sa ofere rezultate pe termen lung, asta pentru ca sunt mult mai usor de sustinut fata de deciziile radicale. A reduce caloriile zilnice cu 100 pana la 300 nu este greu. Iar rezultatele, desi nu sunt spectaculoase pe termen scurt, sunt sustenabile pe termen lung .

Iata cateva principii de aur care sunt usor de implementat in felul in care ne alimentam si care nu reprezinta o declaratie de razboi impotriva organismului sau psihicului:

  1. Incearca sa mentii portiile de carne sub 150 de grame la o masa. Alege carnea de pasare (pui, curcani, crescuti in gospodarii) sau peste in locul carnii grele (porc, vita etc). Chiar, ai idee cat de mare e o bucata de carne de 150 de grame? Ar trebui sa incerci sa afli, pentru ca majoritatea dintre noi suntem surprinsi de rezultat.
  2. Fa-ti un obicei din a avea in farfurie 50% legume. Restul de 50% poate fi carne slaba si/sau cereale integrale (ex.: orez integral cu legume).
  3. Foloseste vase mai mici pentru a micsora portiile. Psihologic, o farfurie plina, desi redusa cantitativ, este mai indicata unei farfurii pe jumatate goala. Tot un truc psihologic este acela de a folosi vase de culori deschise, care par mai mari decat in realitate.
  4. Elimina din alimentatia ta, pe cat posibil, tot ceea ce necesita prajire . Daca iti este greu, incearca sa reduci macar cantitatea de ulei sau unt pe care o folosesti in mod normal la prajit, chiar daca asta presupune sa investesti mai mult intr-un vas de gatit special (cu fund ceramic, spre exemplu).
  5. Inlocuieste maioneza sau ketchup-ul cu mustar sau humus.
  6. Foloseste legume fierte sau la steamer in locul sote-urilor.
  7. Inlocuieste inghetata cu un iaurt de fructe inghetat sau cu un smoothie preparat din fructe inghetate.
  8. Renunta la toppingul de branza de pe salata.
  9. Cand ai de ales intre ton in suc propriu sau in ulei, alege prima varianta.
  10. Cafeaua sau ceaiul pot fi baute si neindulcite. Gustul se poate educa in timp.
  11. Daca nu te poti abtine sa comanzi o pizza, alege una cu topping vegetal. Sari si peste ketchup.
  12. Cand iti faci sau cumperi un sandvis, alege macar unul cu paine integrala. In plus, poti renunta si la felia de paine de deasupra. De obicei e in plus.
  13. Da crusta de pe placinta la o parte. La fel poti face si cu pielea de pe carnea de pasare.
  14. Daca ti-e pofta de un burger, alege macar sa nu fie un cheeseburger.
  15. Comanda un singur fel la masa. E o cutuma culturala mai ales la noi, romanii, sa mancam 2 feluri de mancare la aceeasi masa. Ai observat ca pana iti vine felul 2, deja nu-ti mai este foame? Ce sa mai vorbim de desert. Inlocuieste felul 2 cu o salata.
  16. Ca tot veni vorba de desert – imparte-l cu cineva, daca tii mortis sa comanzi unul. La fel poti face si cu un fel secundar.
  17. Mananca bine inainte de a pleca la cumparaturi. Reduci astfel tentantiile de la raft. Vei cumpara mancare si mai putina, si mai slab calorica. Se stie ca atunci cand ne e foame suntem atrasi irezistibil mai ales de dulciuri.
  18. Cea mai sanatoasa bautura – lipsita si de calorii – ramane apa plata. Daca iti faci un obicei din a bea apa plata in locul sucurilor – mai ales carbonatate, rezultatele se vor vedea cu siguranta pe termen lung.

Cam astea ar fi. La o prima vedere, nimic spectaculos. Insa te-ai gandit cate calorii ai reduce daca ai tine cont de cateva dintre cele de mai sus pe durata unui an intreg? La un calcul sumar, undeva intre 35.000 si 100.000!
Daca mai stii si alte trucuri mici, dar eficiente, pune-le la comentarii. Si ne-am bucura tare mult daca o sa ne adaugi si in lista ta de prieteni de pe Facebook (click aici).

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *