Cu un continut mare de apa, de aproximativ 95%, unul din fructele-vedeta ale verii, considerat un super aliment, pepenele verde este un adevarat aliat al sanatatii. Are variate efecte benefice asupra inimii si vaselor de sange, a aparatului digestiv si a sistemului imunitar datorita antioxidantilor (vitaminele C si A), mineralelor (potasiu, calciu, magneziu, zinc, fier, fosfor) si fitonutrientilor prezenti. Poate trata infectiile urinare si edemul prin actiunea sa diuretica.

Compusii arginina, citrulina si licopen sunt cativa dintre nutrientii prezenti, care te ajuta sa-ti mentii sanatatea organismului.

Arginina, aminoacid care se gaseste in pepenele verde, ajuta la pierderea in greutate si scade presiunea arteriala.

Licopenul este un fitonutrient din familia carotenoidelor. El da culoarea rosiatica, specifica miezului de pepene verde. Ii sunt atribuite proprietati antioxidante puternice, care pot ameliora simptomele bolile cardio-vasculare, osteoporozei si infertilitatii.

Citrulina (din latinescul citrullus = pepene verde) este un aminoacid  ce relaxeaza si dilata vasele de sange. Este una din substantele continute in pastilele de stimulare a potentei masculine.

Mancat simplu, nu ingrasa, are aproximativ 30cal/100g. Indicele glicemic este destul de mare (70), pentru ca zaharurile prezente, desi sunt in cantitate mica (6-8%) sunt usor digerabile si cresc rapid nivelul glucozei in sange. Asa ca pepenele nu tine prea mult de foame.

Savureaza pepenele verde rece, intre mese, simplu, ca gustare, ori cu branza telemea. Telemeaua ii potenteaza gustul.

Sau poti face rapid un suc revigorant si racoritor: pune in blender bucati de pepene rece impreuna cu cateva frunze de menta proaspata. Si gata sucul 🙂

Resurse:

– www.sciencedaily.com­ /releases/2008/06/080630165707.htm

– Gokce, N.. (October 2004). “L-Arginine and hypertension”. Journal of Nutrition 134 (10 Suppl): 2807S–2811S

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *