Articolul de mai jos este un omagiu adus curiozitatii. Adica acelui impuls datorita caruia intram de multe ori in belele (ca in povestile cu „poti intra in orice incapere a palatului, numai in aceea nu…”). Insa, de cele mai multe ori, curiozitatea ne face mai constienti de ceea ce ne inconjoara si, implicit, de noi insine. Ce are curiozitatea cu nutritia? Pai, ne invata, printre altele, sa nu luam lucrurile de-a gata. Sau, cel putin, sa mergem un pas mai departe fata de ceea ce e crezut de multa lume. Sa iesim din zona de confort a cunoasterii superficiale.

Pentru asta, ii dedic curiozitatii o oda in metru Web 2.0. – in 20 de versuri numerotate si fara rima. Se numeste „DE ACUM VEI STI CA”.

  1. Fructele autohtone cu cel mai ridicat continut de antioxidanti sunt fructele de padure, in special catina si afinele.
  2. Vanilia taie pofta de dulciuri.
  3. Oasele mici de sardina reprezinta o excelenta sursa de calciu ce poate fi usor asimilat de catre organismul uman.
  4. Violetul si albastrul taie senzatia de foame. (1)
  5. 15-20 de minute de expunere la soare a pielii (fata, gat, maini) la interval de 2 zile sunt suficiente pentru ca organismul uman sa produca necesarul de vitamina D.
  6. Curmalele deshidrate sunt cele mai dulci fructe.
  7. Nu putem recunoaste gustul mancarii fara miros.
  8. Cele mai importante alimente care pot provoca alergii sunt: laptele, ouale, faina cu gluten, soia, pestele, fructele de mare, capsunele, arahidele.
  9. Odata cu inaintarea in varsta putem manca mai usor alimente mai amare. (2)
  10. Restaurantele de tip fast-food folosesc predominant culorile rosu, galben si portocaliu pentru ca acestea stimuleaza foamea. (1)
  11. Un adult poate trai fara mancare aproximativ 30-40 de zile, in timp ce fara apa poate supravietui cel mult o saptamana.
  12. Putem simti gustul mancarii doar dupa ce este amestecata cu saliva.
  13. 100g de broccoli proaspat contine aceeasi cantitate de vitamina C ca in vreo 25 de mere.
  14. Muzica lenta ascultata pe fundal ne face sa mancam mai incet. (3)
  15. Conform standardelor internationale cafeaua decofeinizata mai contine 3% cofeina, iar in UE procentul este de doar 0,1%.
  16. Ciocolata este unul dintre cele mai importante alimente cu efect antidepresiv.
  17. Grapefruit-ul cu miez rosu contine mai multe substante antioxidante decat cel cu miez galben.
  18. Calciul din legume precum broccoli, varza, gulie, conopida este mai usor asimilabil in organismul uman chiar decat cel din lactate.
  19. Fierul se absoarbe mai bine in prezenta viataminei C.
  20. Fructele cu cea mai mare cantitate de apa sunt capsunele, urmate de pepenele verde si de struguri.

Daca ti-a placut, te asteptam si pe pagina noastra de Facebook. O sa postam acolo si alte curiozitati legate de nutritie. Printre altele 🙂

Resurse:

(1) http://www.color-wheel-pro.com/color-meaning.html

(2) http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/0031938494903719

(3) http://www.ama-med.org.ar/obesidad/factores_ambientales.pdf

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *