Acest fruct mic si deloc spectaculos in aparenta este plin de nutrienti. Are o cantitate uimitoare de vitamina C (dubla fata de portocale!!!), are mai multe fibre (poate fi laxativ) ca merele si bate bananele la continutul de potasiu.

Combinatia de fitonutrienti, vitamine (B1, B3, B6, B9, C, E, K) si minerale (potasiu, magneziu, fosfor,calciu, fier zinc, mangan) regasite in kiwi fac din acest fruct un adevarat aliat in lupta impotriva cancerului, bolilor de inima, atacului de cord si bolilor repiratorii. Proprietatile naturale ale kiwi-ului ii permit sa subtieze sangele fara efectele secundare ce pot aparea in cazul folosirii asipirinei. De aceea, kiwi-ul este un aliat de nadejde al sistemului circulator: reduce sansele de formare ale cheagurilor de sange, coborand nivelul colesterolului negativ (LDL) si micsorand tensiunea.

Numeroase studii aparute in ultimii ani au relevat faptul ca acest fruct reduce stresul oxidativ al radicalilor liberi care ataca ADN-ul. Mai mult, “comanda” celulelor sa inceapa procesul de autoreparare!

In medicina traditionala chineza kiwi-ul era folosit pentru a ajuta la vindecarea ranilor.

Cantitatea

Incearca sa nu mananci mai mult de 1 fruct pe zi. Ideal ar fi inaintea mesei de pranz. E mai bine daca ai mai multe zile consecutive in care mananci cate un fruct decat sa mananci rar o cantitate mare. Oricum, datorita continutului urias de vitamina C nu se recomanda excesul cantitativ, mai ales in cazul acelora care nu au un stomac perfect sanatos.

Tips&tricks:

1. Kiwi-ul contine multe enzime care se activeaza atunci cand il tai. Activandu-se, acestea fragezesc rapid pulpa fructului. Cand il folosesti in salata de fructe, kiwi-ul se taie ultimul.
2. Cu cat fructul este mai copt, cu atat mai mare este puterea sa antioxidanta.

Va urma.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *