Conform necesitatilor organismului uman, un adult ar trebui sa consume 4,2-4,5  g de sare de masa (clorura de sodiu) pe zi, oricum, nu mai mult de 6 g (aproximativ o lingurita de sare). Acesta este necesarul zilnic de sare al unei persoane sanatoase, cu o activitate fizica normala.

Cantitatea minima este de 1,5 g, dar, conform sondajelor, s-a constatat ca un adult consuma mult mai multa sare intr-o zi, ajungandu-se chiar la  10-12 g (cam o lingura). Aceasta se intampla in principal datorita „sarii ascunse” din alimentatie (conserve, snacksuri, chipsuri, mezeluri si produse din carne etc).

Aproximativ  65-85% din portia zilnica este deja prezenta in ceea ce mancam si nu este vorba de sarea adaugata de noi atunci cand gatim.

Uita-te intotdeauna pe etichetele produselor cumparate care ar putea avea cantitati insemnate de sare si evita-le pe cat posibil.

Ce inseamna alimente foarte sarate?

Alimentele care au mai mult de 1,5 g de sare (0,6 g sodiu) la 100 g sunt alimente foarte sarate si, evident, ar trebui ocolite sau folosite ocazional.

Ce inseamna alimente putin sarate?

Cele putin sarate au in compozitia lor 0,3 g de sare (aproximativ 0,1 g de sodiu) sau mai putina.

Relatia ta cu sarea cum este?