Pregatiri pentru plaja, iesiri cu prietenii, imbracaminte mai lejera…Sigur ti-ai cumparat cele mai bune lotiuni si creme de protectie solara, sigur te hidratezi suficient, mai ales ca a venit canicula. Dar te-ai gandit sa actionezi si din interior? Sa incluzi in meniul tau mai multe alimente care sa-ti protejeze parul si mai ales pielea?
Mai jos ai o trecere in revista a celor mai potrivite alimente pentru sanatatea pielii si a parului tau:

Lactatele
Contin vitamina A din belsug, care este antioxidanta si protejeaza pielea impotriva factorilor nocivi din mediu. Buna functionare a celulelor pielii depinde de vitamina A. Bacteriile “vii” (probioticele) din iaurturi, lapte batut, kefir – mentin sanatatea intestinelor. Activitatea enzimelor si bacteriilor benefice care regleaza buna functionare a aparatului digestiv se reflecta si asupra pielii.

Fructele cu continut mare de antioxidanti
Afinele, capsunile, murele si prunele sunt antioxidante puternice. Ele protejeaza pielea si parul in cazul expunerilor prelungite la soare. Radicalii liberi (specii chimice instabile, extrem de reactive) pot fi formati in cazul expunerilor solare. Fiind foarte reactivi ataca si distrug membranele celulare. Antioxidantii si alte substante chimice din aceste fructe protejeaza imunitatea celulara.
Consumul lor zilnic previne distrugerea si imbatranirea celulara prematura. Pielea capata un aspect mai luminos.

Acizi grasi esentiali din somon, sardine, nuci si seminte de in
Alimentele bogate in acizi grasi de tip omega-3 si omega-6 sustin sanatatea membranelor celulare. Stopeaza deshidratarea celulara, iar nutrientii trec mai usorĀ  in celulele pielii si ale parului.

Uleiuri bogate in vitamina E
Vitaminele E, C si A – au o si ele un aport consistent antioxidant. Actioneaza ca o bariera impotriva atacurilor substantelor care pot distruge celulele. Uleiurile obtinute prin presare la rece isi pastreaza mai bine nutrientii, fiind mai recomandate. Sunt foarte bogate caloric, asa ca nu trebuie sa depasesti o doza zilnica mai mare de doua lingurite.

Cerealele integrale, tonul si carnea de curcan
Alimentele enumerate contin seleniu. Seleniul joaca un rol cheie pentru sanatatea si capacitatea de aparare celulara. Participa la refacerea pielii dupa arsuri solare.
Un alt mineral implicat in mentinerea sanatatii pielii si a parului este zincul. Lipsa lui determina caderea parului si aparitia dermatitelor. Se gaseste mai ales in stridii, carne, cereale integrale, brocolli.

Ceaiul alb si verde
Datorita polifenolilor prezenti in compozitie au proprietati antiinflamatoare si protejeaza membranele celulare. Pot preveni aparitia cancerului de piele. Baut sau aplicat extern, pe piele, ceaiul alb sau verde reduce riscul distrugerii celulare ca urmare a expunerii la raze ultraviolete.

Carnea de pasare si ouale
Carnea de pasare, in principal cea de curcan are un procent ridicat de proteine si fier. Ouale contin vitamina B12 care previne caderea parului si stimuleaza cresterea lui.

De retinut:

-Atentie la curele de slabire restrictive, dure. Acestea te pot priva de nutrienti importanti ca zinc, seleniu, vitamina A si acizi grasi esentiali. La final poti pierde niste kilograme, dar iti poti deteriora si parul sau pielea.
-Diversitatea in alimentatie este cea mai potrivita cale de a preintampina aparitia unor afectiuni ale pielii sau parului.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *