Cromul potenteaza actiunile insulinei. O deficienta are ca efect manifestari  asemanatoare diabetului. Este disponibil intr-o varietate larga in hrana neprocesata precum drojdia de bere, cerealele integrale si ficat.

Cromul este un mineral esential care participa la metabolismul glucidelor si lipidelor, facilitand eliberarea de energie. Ca si fierul se prezinta sub mai multe forme ionice, dar cel mai stabil si comun in alimente este cromul trivalent, Cr3+. In suplimentele alimentare se foloseste de obicei picolinatul de crom.

Functii si absorbtie

  • Mentine nivelul glucozei in sange constant, prin intensificarea activitatii insulinei. Cand nivelul glicemic este ridicat cromul il scade si invers. La aparitia deficitului de crom se instaleaza simptome asemanatoare diabetului, cu cresteri ale nivelului glucozei in sange, scade toleranta la glucoza, apar deficiente ale insulinei si glucagonului.
  • Este implicat in metabolismul energetic si lipidic.
  • Scade incidenta bolilor cardio vasculare.
  • Picolinatul de crom este folosit pentru tratarea depresiilor.
  • Absorbtia cromului in organism este destul de mica, 2% pentru cromul anorganic si aproximativ 10-25% pentru cel organic.

Surse

  • Drojdia de bere
  • Cereale integrale
  • Carne (mai ales ficat)

Doze zilnice recomandate

  • Femei: 25µg/zi
  • Barbati: 35µg/zi

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *