Slabitul ar trebui sa fie un proces de lunga durata. Rabdarea si perseverenta sunt virtuti de care avem nevoie din plin pentru atingerea scopului propus. Din pacate grasimea nu se pierde usor si repede. De multe ori faptul ca nu reusim sa slabim este cauzat de cateva “mici” scapari care ne dau si mai mult batai de cap. Iata topul celor mai intalnite greseli din timpul unei cure de slabit:

  1. Saritul peste micul dejun. Organismul devine infometat. Apare o  stare de disconfort nervozitate si oboseala. La urmatoarea masa corpul va asimila rapid tot pentru a-si reface rezervele energetice. Ar fi bine sa servesti micul dejun la maxim o ora de la trezire. Si nu ar trebui sa treaca mai mult de 5 ore fara sa mananci ceva, chiar si o mica gustare.
  2. Renuntarea la grasimi. Eliminarea totala a grasimilor din alimentatie priveaza organismul de macronutrienti esentiali. Corpul are nevoie de grasimi, mai ales de origine vegetala si din peste, cum sunt acizii grasi esentiali omega 3 si 6.
  3. Infometarea din timpul dietelor stricte. Metabolismul devine mai lent, organismul se deshidrateaza, iar pierderea in greutate nu se face neaparat din grasime. Lipsa vitaminelor si mineralelor poate crea probleme de sanatate.
  4. Hidratarea necorespunzatoare de-a lungul zilei.
  5. Lipsa proteinelor din alimentatie duce la micsorarea masei musculare, uscarea pielii, caderea parului, scaderea imunitatii.
  6. Hrana compusa exclusiv din legume si zarzavaturi. Apare astfel riscul de diaree, crampe abdominale si alte dereglari digestive.
  7. Lipsa de  miscare ingreuneaza procesul de slabire. Metabolismul devine mai lent, iar muschii, pielea si intregul tonus au de suferit.
  8. Prea putin somn. Persoanele care dorm mai putin de 6 ore pe noapte au un nivel mai ridicat de grelina-hormon secretat de stomac ce stimuleaza foamea, foame ce se manifesta in aceste cazuri mai ales in dorinta de a manca dulce.
  9. Subestimarea numarului de calorii. De multe ori, in timpul curelor de slabire suntem tentati sa “trecem cu vederea” o gura de vin, o mana de popcorn, un biscuite sau o lingurita de unt de arahide. Insa toate aceste mici rasfaturi, la care nu trebuie sa renuntam cu desavarsire, se aduna la numarul total de calorii al meniului zilnic. Important este sa constientizam acest lucru si sa nu cadem intr-una din cele doua extreme: culpabilizare exagerata sau ignorare totala.
  10. Impresia falsa ca poti manca mai mult daca faci sport. Chiar daca exercitiul fizic face parte din programul tau de slabit, asta nu inseamna neaparat ca poti manca mai mult si sa te astepti sa slabesti la fel de repede ca in cazul unor restrictii calorice.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *