Exista cateva alimente sanatoase, care scad rapid senzatia de foame si nu ingrasa. Mancate simplu, in cantitati rezonabile, ca gustari intre mese,  te invigoreaza rapid si-ti taie pofta de mancare. Iata o lista de 13 alimente norocoase, numai bune sa iti taie foamea in lung si-n lat:

1. Merele si perele sunt printre cele mai importante fructe care taie rapid senzatia de foame. In primul rand datorita pectinei (fibra vegetala solubila), care da senzatia de plinatate stomacala, si apei. Necesita ceva timp pentru mestecare si ca urmare organismul isi mai tempereaza apetitul. Au destul de putine calorii si mancate intre mese te hidrateaza si te energizeaza imediat, fara sa varieze prea mult nivelul glucozei in sange.

2. Migdalele au putine glucide (5-6%)-si prin urmare un indice glicemic scazut (in jur de 15)- multe fibre vegetale (12%), proteine (˜20%) si un continut ridicat de grasimi bune, nesaturate (aproximativ 50% din greutatea lor, din care jumatate este vitamina E antioxidanta ). Cam astea ar fi principalele motive pentru care sunt in topul alimentelor care scad rapid apetitul. In plus, migdalele sunt excelente mineralizante: au foarte mult magneziu si fosfor, mult calciu, fier, zinc si potasiu. Pentru ca tin de foame vreo 2 ore, sunt numai bune de mancat dupa amiaza, intre mese, nu mai multe decat poti tine in palma. Daca nu ai migdale, incearca nucile (miezul de la 4-5 nuci). Se inscriu pe aceeasi linie nutritionala.

3. Avocado este un fruct extrem de satios, in special datorita continutului ridicat de grasimi sanatoase, nesaturate, vitamina E si fibre vegetale.

4. Gulia este una din acele legume “minune” care-ti potoleste foamea extrem de rapid. Avand in vedere faptul ca are foarte putine calorii (vreo 27 la 100g) si este foarte gustoasa- in special cruda- poate fi folosita la inceputul mesei pentru a-ti mai taia din foame sau, de ce nu, ca gustare de dupa-amiaza.

5. Ceaiul verde, ceaiul alb si cafeaua iti taie foamea  si-ti accelereaza metabolismul. Baute simplu, fara zahar sau lapte, nu au calorii. Atentie insa la cantitati, mai ales in cazul cafelei, care bauta in cantitati mari accentueaza starile de nervozitate si oboseala.

6. Ouale sunt alimente complete, cu o mare valoare biologica, care ofera senzatie de satietate destul de repede si pentru mai mult timp. S-a observat ca persoanele care au mancat la micul dejun 1-2 oua versus mic dejun bazat pe fainoase (croissante, cornuri, batoane) si carbohidrati, ulterior si-au redus de la sine consumul caloric de-a lungul intregii zile cu aproximativ 330 de calorii. Este recomandat ca ouale sa fie consumate fierte moi. Astfel se digera mai bine si nutrientii sunt mai usor asimilati.

7. Cartofii rosii au in componenta un amidon mai special, care rezista la digestie si ca urmare stationeaza mai mult timp in stomac. Senzatia de satietate dureaza astfel mai mult timp.

8. Fulgii de ovaz integral sunt digerati lent, datorita fibrelor vegetale si-ti ofera senzatie de satietate pentru 3-4 ore. Se consuma la micul dejun cu iaurt sau chefir. Adauga un praf de scortisoara si-ti vei controla si mai bine senzatia de foame. Scortisoara potenteaza gustul dulceag al fulgilor de ovaz si ajuta la mentinerea unui nivel constant de glucoza in sange, fara fluctuatii majore care sa creasca pofta de mancare.

9. Salatele din legume proaspete, mancate inainte de felul principal, iti mai modereaza pofta de mancare. Iti umplu stomacul rapid si creierul va da semnale de satietate, astfel incat vei manca mai putin in continuarea mesei. Este nevoie de aproximativ 20 de minute pentru ca la creier sa ajunga semnale de satietate de la stomac. Asa ca mananca usor, mesteca bine, trage-ti sufletul si apoi treci la urmatorul fel de mancare.

10. Supele de legume actioneaza asemanator cu salatele, pe acelasi principiu. Au un continut caloric redus si umplu stomacul pentru mai mult timp datorita fibrelor vegetale din legume si zarzavaturi. Daca esti la cura de slabire, poti renunta la felul doi si sa alegi in loc o portie mare- sau dubla- de supa ori ciorba de legume.

11. Branza tofu si produsele de soia. Soia  contine genisteina (izoflavona) care inhiba apetitul. Mecanismul este realizat prin stimularea de eliberare de colecistochinina, hormon care regleaza satietatea si golirea stomacului.

12. Alimentele bogate in acizi grasi esentiali de tip omega-3. Acesti acizi cresc nivelul de leptina (hormon care inhiba foamea) in sange.  Incearca pestii grasi de tip somon, ton, hering, macrou, sardina care sa-ti dea rapid senzatie de satietate.

13. Ciocolata neagra cu minim 70% cacao, mancata in cantitati mic i-2,3 bucatele- scade senzatia de foame si creeaza o stare de bine.

14.  Apa – De multe ori  foamea este confundata cu setea. Asa ca daca simti o usoara senzatie de foame, bea 1-2 pahare de apa. Stomacul “se va simti” plin si foamea va scadea – cel putin pentru cateva minute. Oricum, iti vei da seama dupa daca ti-era foame intr-adevar sau nu.

Cam astea ar fi. Daca stii din proprie experienta sau chiar din auzite alte trucuri de a-ti tine foamea-n frau, spune-ne si noua. Verificam si publicam 🙂

One Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *