Consumul frecvent de acizi grasi omega 3 (DHA si EPA) nu iti mareste coeficientul de inteligenta si nici nu te face sa capeti o memorie de invidiat. Insa lipsa lor din alimentatie, mai ales la varste inaintate, poate determina imbatranirea prematura a creierului si micsorarea volumului sau. Primele efecte negative se manifesta in principal prin scaderea memoriei si a abilitatilor cognitive.

DHA – acidul docosahexaenoic este cel mai important acid esential de tip omega 3 care intra in structura creierului. Reduce stresul oxidativ, imbunatateste sinapsele neuronilor si creste capacitatea de memorare. In organismul uman ajunge fie prin alimentatie, fie este sintetizat din EPA – acidul eicosapentaenoic, care la randul sau provine din hrana.

Cele mai importante surse alimentare de acizi esentiali omega 3 sunt pestii grasi: macroul, sardina, codul, heringul s.a.

Medicii recomanda consumul de peste de cel putin 2-3 ori pe saptamana pentru mentinerea sanatatii creierului si prevenirea aparitiei unor boli degenerative ale intregului sistemului nervos.

Resurse:

http://www.neurology.org/content/78/9/658

– http://www.sciencedaily.com/releases/2012/02/120227162549.htm

 

    1. Buna, Veronica!
      Iti raspund precizand in primul rand ca eu nu sunt vegetariana si sunt innebunita dupa peste. Nu m-am gandit niciodata foarte serios pana acum la problema asta- foarte pertinenta – a vegetarienilor. Intrebarea ta m-a determinat sa aprofundez subiectul si ma gandesc ca pe viitor sa abordez subiectele articolelor si din prisma vegetarienilor. Si ca sa nu mai lungesc vorba, uite ce am gasit- daca intrebarea ta era strict legata de DHA:
      Surse vegetale de DHA (acid docosahexanoic) sunt : algele marine, spirulina, chlorella (contine in special EPA- vezi articolul). Se poate recurge si la suplimente alimentare obtinute din alge.
      Intr-adevar pentru vegetarieni este o problema sa-si asigure aportul de DHA (acidul docosahexanoic), atat timp cat nu mananca peste sau fructe de mare care sunt cele mai bogate alimente in acest acid. Asa ca organismul este nevoit sa-si sintetizeze acest acid din alte substante, chimic inrudite, precum acidul alfa-linolenic (ALA) si acidul eicosapentanoic (EPA)- ambii sunt acizi grasi amega-3.
      Conversia cea mai usoara se realizeaza din EPA. Dar EPA se gaseste in natura alaturi de DHA, asa ca nu mai are rost sa-l mentionez.
      Alimente bogate in ALA sunt: semintele de in, uleiul de rapita, nucile, mugurii de pin, semintele de chia, produsele din soia si in cantitati mult mai mici uleiul de porumb si uleiul extravirgin de masline.
      Sper ca ti-am fost de folos cu informatiile astea 🙂

Leave a Reply to Nutripedia Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *