Despre slabire in mod eficient si durabil

De ce sa tii cont pentru o slabire durabila si eficientaCurele de slabire au scopul de a reduce cantitatea de grasime din corp. Schemele dietelor se bazeaza in principal pe reducerea cantitatilor de nutrienti din alimentatie – grasimi, carbohidrati, proteine.  Scaderea cantitatii de hrana cu 500-1000 de calorii pe zi produce scaderea rapida in greutate, mai ales daca sunt eliminati (dieta South Beach, dieta ketogenica) sau redusi carbohidratii. Initial se elimina apa, iar apoi scaderea in greutate va fi proportionala cu deficitul caloric alimentar. Din pacate insa este foarte greu de controlat ce anume pierdem prin scaderea in greutate. Apa, muschi, grasime? Cu cat slabim mai repede cu atat efectul yo-yo va fi mai accentuat.

Slabitul in mod sustinut, durabil si sanatos depinde de o serie de factori  mai mult sau mai putin subiectivi. Insa urmatoarele reguli de baza se aplica in cazul tuturor celor care vor sa scape eficient de surplusul de kilograme.

Cate kilograme si in cat timp ar trebui sa slabim?

Aproximativ 10% din greutatea initiala pe o durata de 6 luni.  Pentru ca organismul sa nu fie bulversat, pierderea in greutate trebuie sa fie lenta si sustinuta de activitate fizica. Indicat este sa slabim intre 0,250 – 1,000 kg pe saptamana. Evident, mai mult la inceput, dupa care se ajunge la un platou al slabirii. Astfel cresc sansele de a se reduce cantitatea de grasime, iar masa musculara ramane constanta, ori se mareste, in functie de activitatea fizica practicata. Slabitul lent are efecte de lunga durata.

Daca procesul de slabire este rapid, organismul consuma mai degraba glicogen din ficat si proteine din muschi decat grasime.  Cei mai multi oameni care slabesc rapid se ingrasa la loc sau mai mult. Kilogramele puse la loc vor fi mai ales grasime. In timp, dietele repetate dezechilibreaza metabolismul si cresc procentul de grasime din corp.

Reducerea  numarului de calorii

Ca sa pierdem 500g de grasime trebuie sa ne „luptam” cu aproximativ 3800 de calorii.

Pentru a slabi e necesar sa micsoram numarul caloriilor, dar sa asiguram necesarul de nutrienti si bineinteles, sa facem sport. O scadere cu 250-500 de calorii pe zi ar trebui sa fie suficienta pentru rezultate bune. 500 de calorii taiate zilnic din meniu, plus exercitiu fizic, duc in mod normal la o scadere a greutatii cu aproximativ 0,5 kg pe saptamana.  In aceste conditii o atentie deosebita trebuie acordata calitatii alimentelor. Hrana trebuie sa fie bogata in vitamine si minerale, dar saraca in calorii si sa dea senzatie de satietate. Si hidratare din plin: apa, ceaiuri, supe, ciorbe, sucuri de fructe indoite cu apa.

Mai multa miscare

Mai multa miscare inseamna mai multe calorii arse. Plus ca muschii ard calorii si dupa incetarea activitatii fizice. Chiar daca nu reducem semnificativ cantitatea de mancare dar incepem sa facem sport slabirea se produce, insa mult mai lent. Sportul ajuta la dezvoltarea muschilor si previne pierderile de masa musculara ce apar de obicei in cazul dietelor. Organismul consuma mai multa energie pentru intretinerea muschilor decat pentru intretinerea tesutului adipos.

Schimbarea atitudinii si a obiceiurilor

Slabitul impune o inlocuire a obiceiurilor vechi cu altele noi. Si cum nici o schimbare nu este foarte usoara  avem nevoie de vointa , perseverenta si rabdare.

Pe langa schimbarile culinare  cea mai importanta si benefica transformare este cea legata de sport. Practicarea sportului este cea mai sigura si sanatoasa metoda de slabire si mai ales de mentinere a greutatii. Sportul trebuie sa faca parte din viata noastra.

Foto: http://www.sxc.hu

Nutripedia

Ca sa fii sigur ca nu-ti scapa nimic, e bine sa devii fan Nutripedia pe Facebook. Acolo vei fi la curent si cu toate aparitiile de pe site, dar vei avea acces si la concursuri, sondaje, vouchere si tot felul de alte lucruri minunate.

You may also like...

2 Responses

  1. Andreea says:

    Am incercat foarte multe metode de slabit de-a lungul timpului! Am incercat de la diete la pastile de slabit – toate au plusuri si minusuri; Din ce am incercat eu, dieta dukan este cea mai eficienta – chiar si pe termen lung. Daca vreti sa slabiti iar mai apoi sa va mentineti, incercati-o! Merita!

  2. In ultimii ani s-a studiat cauza pentru care cei care au slabit mult revin aproape intotdeauna la greutatea initiala dupa o vreme. Procentul de astfel de ratari e demoralizant, undeva peste 90%, deci e o problema reala.

    Eu am fost intr-o situatie similara si ce m-a centrat a fost postul intermitent (interrmitent fasting). Initial e dificil deoarece ca persoana activa simti nevoia de acea energie rapida pe care o da zaharul, dar e doar chestie de obisnuinta. Postirea nu e echivalenta cu infometarea. Insa reducerea calorica ajuta drastic la scaderea in greutate, chiar daca nu e o prerogativa.

    Recomand pentru cei care au probleme cu dietele normale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *