Alimente care slabesc

alimente care slabesc in loc sa ingraseToate alimentele au calorii si cand mananci mai mult dacat consumi apar depozitele de grasime. Chiar daca mananci sanatos, dar aportul caloric este mare, grasimea se depune.

Exista anumite alimente care te ajuta sa arzi mai multe calorii decat contin ele. Rezultatul consta intr-o posibila scadere in greutate. Atentia trebuie acordata acestor tipuri de alimente, care impreuna cu activitatea fizica sustinuta te pot ajuta sa dai jos kilograme in plus sau sa-ti mentii greutatea. Foarte important este si cum asociezi aceste alimente care slabesc.

Sa trecem in revista asadar, cateva alimente cu proprietati dovedite de accelerare a metabolismului si ardere mai intensa a grasimilor.

1. Alimente bogate in vitamina C

Fructe: citrice (in special grepfruit-ul), kiwi, ananas, afine (fructe de padure in general), cirese, mere, pere, catina, macese.
Legume si zarzavaturi: broccoli, varza, gulia, ardei gras, ardei iute, telina (celery), sparanghel, rosie, ceapa, usturoi, patrunjel.

Vitamina C este implicata in sinteza carnitinei. Carnitina intervine in metabolismul lipidelor, transportand acizii grasi in celule (mitocondrie), unde sunt transformati in energie. Cu alte cuvinte ajuta organismul sa transforme grasimea in energie. S-a determinat clar ca persoanele cu nivel ridicat de vitamina C in sange ard mai repede grasimile in timpul practicarii sportului.
In plus, pectina continuta in mere, pere si fructe in general ajuta la arderea grasimii de pe organele interne, in special de pe burta. Limiteaza absorbtia grasimii in anumite celule. Cum, nu se stie exact, insa asocierea cu sport este esentiala pentru rezulate bune si rapide.

2. Cerealele integrale, cu precadere fulgii de ovaz

Fulgii de ovaz integral sunt o sursa excelenta de carbohidrati (fibre vegetale si amidon rezistent) cu indice glicemic sazut. Micsoreaza eliberarea de insulina in corp (hormon ce favorizeaza depozitarea grasimilor in organism). Continutul mare de fibre vegetale micsoreaza nivelul colesterolului din sange si regleaza tranzitul intestinal. Persoanele care mananca la micul dejun fulgii de ovaz integral pierd de doua ori mai multa grasime de pe burta decat cele care nu ii  includ in alimentatie.

3. Alimente bogate in calciu

Laptele si branzeturile nesarate, pestele gras cu oase (sardina, somon, macrou), varza, conopida, broccoli, branza tofu, laptele de soia, migdalele, semintele de susan, citricele, legumele verzi au continut crescut de calciu.
Calciul ajuta la slabit, determinand metabolismul sa arda mai bine caloriile si grasimile. Este implicat in reglarea proceselor de depunere si excretie a grasimii. Atunci cand corpul nu primeste cantitatea necesara de calciu activeaza eliminarea calcitriolului. Acest hormon determina stocarea grasimilor in organism. Persoanele care tin cura de slabire cu meniu pe baza de lactate pierd cu aproximativ 20% mai multa grasime, la acelasi numar de calorii consumat. Nu uita ca pentru absorbtia calciului in organism ai nevoie de vitamina D. Iar vitamina D se sintetizeaza in piele prin expunere la soare.

4. Alimente ce contin  proteine de buna calitate

Mentionam pieptul  de curcan si de pui, pestele gras, branzeturile. Organismul foloseste de doua ori mai multa energie (efectul termic al alimentelor) pentru a digera proteinele, comparativ cu carbohidratii. Dau senzatie de satietate mai mult timp.

5. Oleaginoase cu continut ridicat de  acizii grasi esentiali (omega-3 si 6)

Nucile, migdalele si semintele au cantitati insemnate de acizi grasi esentiali (omega 3 si 6). Scad nivelul colesterolului din sange, ajuta la asimilarea vitaminelor liposolubile (A,D,E,K). Previn acumularea de grasime in jurul taliei, stimuleaza arderea de calorii si slabirea. Asigura senzatie de satietate pentru mai mult de 2 ore. Deoarece au un aport caloric mare este indicat sa nu se manance mai mult de o mana de oleaginoase pe zi, intre mese.

6. Ceaiul verde si alb

Catechina continuta in aceste tipuri de ceaiuri este responsabila pentru efectele de scadere in greutate. Metabolismul este accelerat cu aproximativ 4%, timp de vreo 2 ore dupa. Ceaiul baut simplu, fara zahar sau lapte nu are calorii.

7. Condimente

Capsaicina din ardeiul iute produce efectul de “transpiratie fierbinte”. Starea de satietate apare mai repede. O lingura de ardei iute accelereaza metabolismul cu pana la 23%. Persoanele sensibile si cu afectiuni digestive ar trebui sa se consulte cu medicul inainte de a folosi ardeiul iute, deoarece are puternice efecte iritante asupra tractului digestiv.

Scortisoara mareste circulatia sangvina activand metabolismul in special in timpul efortului fizic.

Ghimbirul este puternic hipertermiant (mareste temperatura corpului)  si stimulent al digestiei.

8. Alimente cu calorii negative

Acest termen de calorii negative se refera la faptul ca anumite alimente au nevoie de mai multa energie pentru a fi digerate si metabolizate decat contin ele. Efectul termic al alimentelor este mai mare decat aportul lor caloric. Inca nu exista suficiente dovezi stiintifice care sa sustina acest lucru, dar multe diete de slabire se bazeaza pe acest principiu.
Anumite fructe si legume cu continut caloric scazut se incadreaza in aceasta categorie.
Fructe: lamaie, grepfruit, mar, para, fructe de padure, mango.
Legume si verdeturi: rosie, ceapa, usturoi, celery, ardei iute, varza, varza de Brusseles, spanacul, stevia, patrunjelul, salata verde, broccoli, sparanghel, napi.

9. Apa

Apa accelereaza arderea grasimilor. Se pare ca da. S-au realizat mai multe studii pe aceasta tema si toate au concluzionat ca apa ajuta la slabire. In toate cazurile experimentale procentul de grasime din corp a fost mai redus la persoanele care au baut mai multa apa. Nevoile hidrice ale fiecaruia dintre noi sunt diferite, asa ca nu se poate da un sfat clar in aceasta privinta.

Resurse:
- Rebouche CJ (1991). “Ascorbic acid and carnitine biosynthesis”. The American Journal of Clinical Nutrition 54 (6 Suppl): 1147S–1152S.
- Dunn WA, Rettura G, Seifter E, Englard S (1984). “Carnitine biosynthesis from gamma-butyrobetaine and from exogenous protein-bound 6-N-trimethyl-L-lysine by the perfused guinea pig liver. Effect of ascorbate deficiency on the in situ activity of gamma-butyrobetaine hydroxylase” (PDF). J Biol Chem 259 (17): 10764–70.
-Kristen G. Hairston, Mara Z. Vitolins, Jill M. Norris, Andrea M. Anderson, Anthony J. Hanley, Lynne E. Wagenknecht. Lifestyle Factors and 5-Year Abdominal Fat Accumulation in a Minority Cohort: The IRAS Family Study. Obesity, 2011; DOI: 10.1038/oby.2011.171

4 Comments

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *