Cauze si remedii pentru unghiile exfoliate

Problema unghiilor exfoliate este una des intalnita. Pentru femei mai ales, acest lucru capata dimensiuni apocaliptice. Asta si pentru ca, dupa cum bine stiti, unghiile au mai degraba o functie estetica in zilele noastre decat una anatomica. Hai sa analizam impreuna motivele pentru care se deterioreaza unghiile, dar si cum putem actiona pentru a se insanatosi cat mai repede.

Generalitati despre unghii
Unghiile sanatoase au o culoare usor rozalie, cu suprafata neteda si lucioasa. Cresc aproximativ 3,5 milimetri pe luna- cele de la maini. Unghiile de la picioare cresc mai greu. Vara mai repede, iar iarna mai incet.

Componentele chimice de baza ale unghiilor sunt:

  • cheratina (proteina fibroasa ce se gaseste si in straturile externe ale pielii si parului).
  • 15% apa si grasimi.
  • minerale: calciu, fier si fosfor.

Elementele anatomice ale unghiilor:

  1. radacina
  2. corpul unghiei (partea vizibila): cu lunula (zona alba in forma de semiluna de langa radacina), zona roz si marginea libera.

Unghiile au rolul de a proteja varfurile degetelor. Cuticulele opresc patrunderea mizeriei si a bacteriilor care ar putea infecta unghiile.

Aspectul unghiilor reflecta starea de sanatate a intregului organism. Avitaminozele (in special deficitul vitaminelor A,B,C, D, E) si carenta unor minerale precum calciu, zinc, fier si iod duc la modificari ale unghiilor. De asemenea lipsa proteinelor si acizilor grasi esentiali din alimentatie poate duce la slabirea si fragilitatea lor.

Vitaminele si sanatatea unghiilor

Vitamina A participa la sinteza proteinelor in organism. Un aport insuficient de vitamina A poate provoaca uscarea cuticulelor si exfolierea unghiilor.

Vitaminele  B: Daca unghiile sunt subtiri, cu striatii si se rup usor inseamna ca biotina din alimentatie este insuficienta. Tot ce trebuie sa faci este sa introduci in meniul zilnic mai multe alimente bogate in biotina. O gasesti in special in galbenusul de ou, ficat, piept de pui, arahide, fulgi de ovaz, linte, conopida. Acidul pantotenic creste rezistenta la infectiile fungice. Il intalnesti in carne, cereale integrale, legume. Acidul folic din fructe si legume participa la diviziunea celulara si sinteza de proteine. Este implicat in cresterea unghiei.

Vitamina C: lipsa ei provoaca uscaciunea unghiilor si a cuticulelor. Unghiile au un aspect tern. Mananca in acest caz mai multe fructe de padure, capsuni, cirese, citrice, patrunjel, ardei grasi.

Vitamina E imbunatateste textura unghiilor si le intareste. O gasesti in uleiuri extravirgine, germeni de grau, cereale integrale.

Mineralele si unghiile

Calciul este necesar pentru cresterea normala a unghiei. Fixarea sa este conditionata de prezenta vitaminei D. Include mai multe lactate in meniul tau zilnic pentru a preveni sau trata exfolierea unghiilor datorate lipsei de calciu.

Fierul Prea putin fier (anemie) in organism deterioreaza unghiile. Ele devin casante, mai palide si concave (excavate inauntru). Unghiile convexe, bombate apar in anumite boli cardiovasculare, respiratorii si hepatice. Carnea, pestele, fructele de mare au fier usor asimilabil.

Zincul stimuleaza cresterea unghiilor. Aparitia petelor albe pe suprafata unghiei sau cresterea defectuoasa ori lenta reflecta o lipsa a zincului sau a vitaminei B6. Zincul se gaseste in stridii, carne, lactate, cereale integrale si legume.

Siliciul este un mineral care poate preveni friabilitatea unghiilor. Il gasim in fructe de mare, cereale integrale si legume,ceai de coada calului.

Acizii grasi de tip omega 3 din pestii grasi (somon, macrou, sardina)  asigura si ei sanatatea unghiilor.

Cauzele deteriorarii unghiilor

1.Expunerea la agenti chimici din detergenti, produsele de curatenie, precum si cele din oja sau dizolvant de oja.

2. Prea multa umezeala. In timp ce lipsa hidratarii duce la uscaciunea pielii si a unghiilor, prea multa apa poate avea efecte adverse. Spalatul vaselor fara manusi de protectie face unghiile moi.

3. Deficitul unor nutrienti esentiali ca fier, zinc, calciu, vitamine, proteine acizi grasi esentiali.

4. Uscaciunea unghiilor datorata inaintarii in varsta.

5. Infectiile fungice

6. Probleme ale circulatiei sangelui, respiratorii sau ale glandei tiroide. Daca aportul de oxigen este scazut unghiile devin casante si se rup usor.

Tratarea unghiilor deteriorate

Se poate restabili buna functionare a unghiilor prin adoptarea unui tratament adecvat cat mai rapid cu putinta.
Unghiile pot fi intarite in primul rand prin schimbari benefice in alimentatie . Un meniu zilnic cat mai variat care sa includa alimentele mai sus mentionate ar trebui sa imbunateasca aspectul unghiilor.

In al doilea rand evita sau inlatura contactul direct cu orice substanta ce  poate fi nociva pentru unghii (produse de curatenie cu agenti corozivi, detergenti etc). Protejeaza-ti mainile si unghiile cu manusi de plastic cand speli vase si crema hidratanta dupa. Nu mai folosi oja o perioada de timp.

Cand aceste schimbari nu dau randament trebuie luate in calcul suplimentele pe baza de vitamine si minerale. Intreaba intotdeauna medicul sau farmacistul cand iei suplimente alimentare pentru unghii. Excesul unor vitamine (A, D, E) in corp poate agrava situatia.

Daca nu apar imbunatatiri ale aspectului unghiilor nici dupa tratament medicamentos inseamna ca organismul are dificultati de absorbtie si fixare a nutrientilor. In acest caz este nevoie neaparat de un consult medical.

Remedii naturiste

1. Aplica pe unghii un amestec de miere cu zeama de lamaie. Maseaza bine si nu te spala pe maini o ora.

2. Amesteca vitamina E cu ulei de masline extravirgin caldut. Stai cu unghiile in acest amestec 15 minute.

3. Prepara un amestec de drojdie de bere, germeni de grau si apa pana se obtine o pasta. Aplica amestecul pe unghie pentru jumatate de ora, timp de o saptamana.

4. Consuma ceai de coada calului. Acesta remineralizeaza organismul si intareste unghiile.

Nutripedia

Ca sa fii sigur ca nu-ti scapa nimic, e bine sa devii fan Nutripedia pe Facebook. Acolo vei fi la curent si cu toate aparitiile de pe site, dar vei avea acces si la concursuri, sondaje, vouchere si tot felul de alte lucruri minunate.

You may also like...

2 Responses

  1. July 18, 2011

    [...] moleculei nou formata (peptida). Astfel de proteine rezistente si dure se intalnesc in piele, unghii si par. Sulful este de asemenea prezent in vitaminele tiamina si biotina si in [...]

  2. July 20, 2011

    [...] petelor galbene de pe unghii. Tine degetele (astfel incat sa fie acoperite doar unghiile) intr-un recipient in care ai stors [...]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>