Accelerarea metabolismului pentru o slabire eficienta

Procentul de grasime si muschi din corp se afla in stransa legatura cu metabolismul. Prin metabolism se intelege capacitatea organismului de a transforma alimentele in energie. Pe scurt, aceasta energie este apoi folosita pentru buna functionare a proceselor vitale (respiratie, circulatie, digestie) si pentru miscare. Excesul de energie este inmagazinat sub forma de grasime.

Accelerarea metabolismului determina organismul sa consume mai multa energie provenita din alimentatie.

O alimentatie care sa includa alimente ce accelereaza metabolismul ne ajuta sa ne mentinem greutatea actuala sau sa slabim.

Este stiut ca pentru cei mai multi dintre noi metabolismul incepe sa se leneveasca dupa 40 de ani. Iar femeile se confrunta in mod natural atat cu transformari hormonale specifice, cat si cu un metabolism ceva mai lent decat cel al barbatilor.  Acest lucru poate fi pus si pe seama faptului ca femeile au masa musculara mai scazuta decat cea a barbatilor.

Iata, in cele ce urmeaza, cateva trucuri care ne pot ajuta sa acceleram metabolismul:

  1. Serveste micul dejun in maxim o ora de la trezire. Si nu sari peste mese. Asta pentru a nu infometa organismul.
  2. Obisnuieste-te sa faci miscare cat mai des. Asta nu inseamna sporturi extreme. Sunt de ajuns si 20 de minute de plimbare zilnica. Cu cat ai o masa musculara mai dezvoltata cu atat ai mai accelerat metabolismul. 1kg de muschi consuma in mod normal pentru buna sa functionare ( nu in timpul efortului fizic accentuat) aproximativ 13 calorii, fata de 1 kg de grasime care consuma aproximativ 4,5 calorii.
  3. Include in hrana alimente bogate in acizi grasi omega-3 (somon, sardine, scrumbie), vitamina B6, crom, iod, calciu si fibre alimentare. Lista contine pesti grasi (somon, scrumbie, sardina) si legume si fructe intr-o varietate cat mai larga.
  4. Mananca branzeturi, carne slaba, ton, nuci, seminte si alte surse de proteine. Digestia proteinelor consuma de aproximativ de 2 ori mai multa energie decat cea a carbohidratilor, iar fata de cea a grasimilor de vreo 4-5 ori (efectul termic al alimentelor).
  5. Alege carbohidrati de buna calitate, complecsi, care se vor digera proveniti din cereale integrale, fructe, legume.
  6. Foloseste condimente recunoscute pentru accelerarea metabolismului: ardei iute, mustar boabe, radacina de hrean, scortisoara, ghimbir. Chiar daca efectul lor este de scurta durata, totusi, adaugate in mancaruri destul de des te pot ajuta in efortul tau de a slabi. Si vei mai putea astfel sa renunti la o mica parte din cantitatea de sare pe care o foloseai in mod normal la mancare.
  7. Bea suficiente lichide pentru o hidratare corespunzatoare, mai ales acum vara. Se pare ca atunci cand organismul este deshidratat inregistreaza o scadere a metabolismului. Alaturi de apa, supele si ciorbele (dau senzatie de satietate si sunt pline de nutrienti) ar trebui sa nu-ti lipseasca.
  8. Dormi suficient. Somnul profund contribuie la dezvoltarea hormonilor de crestere ai corpului si regenerarea celulara. Ambele accelereaza metabolismul.
  9. Imparte mesele de-a lungul zilei, astfel incat sa mananci la fiecare 2-4 (masa principala sau gustare) ore pentru ca metabolismul sa functioneze mai bine. In plus daca mananci in mod regulat gustari usoare intre mesele principale vei atenua destul de mult “foamea de lup” care poate aparea in cazul meselor luate la distante foarte mari intre ele (peste 5 ore).
  10. Invigoreaza-te si arde mai multe calorii cu ceai verde si alb. 2-4 cesti de ceai verde pe zi te pot ajuta sa arzi cu pana la 17% mai multe calorii pentru o perioada scurta de timp (ore). Efectul de accelerare a metabolismului este datorat prezentei catechinelor in aceste tipuri de ceai. Incearca totusi sa bei cele 4 cesti de ceai pana in ora 16.00 pentru a evita eventuale insomnii.

Nutripedia

Ca sa fii sigur ca nu-ti scapa nimic, e bine sa devii fan Nutripedia pe Facebook. Acolo vei fi la curent si cu toate aparitiile de pe site, dar vei avea acces si la concursuri, sondaje, vouchere si tot felul de alte lucruri minunate.

You may also like...

1 Response

  1. November 3, 2011

    [...] la prepararea supei am folosi si putin ardei iute (nu si in cazul copiilor), s-ar produce o usoara crestere a metabolismului, care ar avea ca efect senzatia de „transpiratie fierbinte”, cu incalzirea rapida a [...]

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>