9 alimente pentru o memorie mai buna

O lista buna, care nu trebuie sa fie interesanta doar pentru studentii aflati in sesiune. Memoria trebuie exersata zilnic si ajutata cu nutrienti – astfel incat sa ne bucuram de beneficiile aducerii-aminte cat mai mult timp. Asta desi ni se pare ca nu vom imbatrani niciodata. Intr-un fel, asa este: numai ca tineretea-fara-batranete nu tine doar de ceea ce mancam, ci mai degraba de felul in care vedem viata. Pana atunci insa, nu uitati sa includeti in dieta urmatoarele elemente:

  1. Fructele de padure
  2. Cerealele integrale
  3. Vinul rosu in cantitati mici.
  4. Legumele verzi: spanacul, stevia, broccoli, leurda, varza, salata verde sunt  bogate in folati si vitamina E. Acidul folic protejeaza creierul prin scaderea nivelului de homocisteina (aminoacid) in sange. Concentratii mari ale acestui aminoacid in sange pot cauza moartea celulelor nervoase in creier.
  5. Avocado are in componenta doi antioxidanti puternici vitamina E si C.
  6. Semintele, bogate in vitamina E.
  7. Arahidele,untul de arahide, migdalele, alunele de padure sunt surse de vitamina E.
  8. Pestele, mai ales cel gras, precum somonul, tonul, macroul, scrumbia este bogat in acizi grasi de tip omega-3, incluzand acidul docosahexaenoic (DHA), care este implicat in buna functionare a neuronilor.
  9. Uleiurile vegetale ce au continut crescut de vitamina E (antioxidant) protejeaza celulele nervoase.

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *