Mirosurile neplacute ale corpului si respiratia urat mirositoare sunt subiecte tabu pentru cei mai multi dintre noi. Este ceva destul de personal, dar cand aceste mirosuri trec de granita nasului propriu, lucrurile se schimba si devin uneori jenante. Putem actiona pe doua planuri pentru a imbunatati lucrurile. Extern sa ne asiguram o igiena corespunzatoare. Intern sa facem anumite schimbari in alimentatie care ne pot ajuta sa scapam de mirosurile nu prea placute ale corpului. Prezentam cateva alimente care sunt de evitat in cazul in care vrem sa impresionam pe cineva cu mirosul proaspat al corpului si respiratiei.

  1. Usturoiul, ceapa si curry-ul. In urma digestiei acestea produc gaze sulfuroase nu prea prietenoase la miros. Sunt eliminate apoi prin porii pielii si prin respiratie.
  2. Carnea rosie se digera mai greu. Anumite resturi nedigerate ajung in colon unde putrezesc. Toxine si gaze sunt eliberate de activitatea bacteriilor prezente. Transpiratia devine astfel mai urat mirositoare.
  3. Alcoolul, cafeaua si ceaiul negru in exces dau miros neplacut transpiratiei.
  4. Mancarea de tip fast-food si cea procesata. Au zahar sau sare in exces, faina alba, uleiuri hidrogenate care produc prin digestie miros urat al respiratiei si transpiratiei.
  5. Dietele sarace in carbohidrati. Fara carbohidrati tendinta este de a introduce mai multe proteine in alimentatie. Corpul transforma grasimea in carbohidrati pentru energie. Dar in proces mai sunt eliberati si corpi cetonici care dau un miros greu transpiratiei.
  6. Lactatele grase care elibereaza compusi ai sulfului care altereaza mirosul transpiratiei.
  7. Alimentele bogate in colina dau transpiratiei un miros specific de peste. Exemple: ouale, ficatul, pestele.
  8. Alimentele prajite. Grasimea si uleiurile din compozitie pot rancezi. Sunt digerate astfel mai greu si creeaza miros greu al transpiratiei.
  9. Alimentele si trimetilamina Trimetilamina este un compus de metabolizare a unor proteine. Anumite persoane nu au capacitatea de a descompune aceasta substanta. Ea este responsabila de mirosul specific de peste. Se gaseste in fructe de mare, peste, varza, conopida.
  10. Tutunul. Unele substantele rezultate prin arderea tutunului care patrund in organism sunt eliberate prin transpiratie, al carei miros il schimba. Chiar dupa renuntarea la fumat, mirosul transpiratiei va mai fi afectat timp de cateva saptamani. Bine, tutunul nu e un aliment si asta l-ar cam scoate de sub incidenta titlului. Ne asumam insa aceasta “paranteza”.

Ce sa facem pentru a preveni mirosurile neplacute ale corpului

  • Sa bem mai multa apa.
  • Sa includem in alimentatie mai multe fibre vegetale. Acestea accelereaza eliminarea substantelor toxice din organism. Se gasesc din belsub in cerealele integrale. Atentie totusi daca suferi de colon iritabil. In aceasta situatie, consumul de alimente bogate in fibre iti poate agrava simptomele bolii.
  • Sa mancam mai multe legume si zarzavaturi sarace in colina: morcovi, castraveti, rosii, salata verde.
  • De asemenea fructele au putina colina: mere, pere, capsuni, portocale, pepene, fructe de padure, grepfruit.
  • Folositi carbune medicinal. 2-3 capsule pe zi. Va absorbi anumite substante reziduale si va reduce fermentatia.

Pe Nutripedia mai poti gasi un articol cu mai multe remedii naturiste folosite pentru a scapa de mirosurile neplacute ale corpuluiĀ  (aici).

Tinand cont de cele de mai sus, avem mai multe sanse sa cream o impresie mai buna atunci cand ne dorim. E bine insa de stiut ca principiile de mai sus nu ne vor transforma in “Cel mai iubit dintre pamanteni”. Spre exemplu, o impresie si mai frumoasa putem face daca, din cand in cand, mai citim cate o carte.

Foto Rights Here

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *